torsdag, november 06, 2014

Tysk torsdag: #germanlitmonth


Att november är en tysk litteraturmånad, det vet ju alla. Inte? Så är det i alla fall. Bokbloggarna Beauty is A Sleeping Cat och Lizzy's Literary Life har vid tre tillfällen, i november 2011-2013, arrangerat den tyska läsmånaden German Literature Month, mycket tyskt strukturerat med olika teman för varje vecka, och gör så även i år.

Jag hade kunnat tänka mig att köra en tysk litteraturmånad på svenska, en TLM, men tiden kommer tyvärr räcka till för något större evenemang. Jag ska ändå försöka få ihop några extra inlägg till de tyska torsdagarna och förhoppningsvis också någon extra bok på tyska. Drück mir die Daumen!

4 kommentarer:

  1. Heja heja! Jag har mest franska (belgiska) böcker hemma just nu men kanske hittar jag nånting att bidra med!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det vore jättekul, Sanna! Jag är själv "all over the place" just nu, men hoppas hamna i Tyskland under eftermiddagen igen ;)

      Radera
  2. Nu har jag skrivit om det: http://feministbiblioteket.se/tysksprakiga-bocker-infor-hosten/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Flitigt! Själv hamnade jag i soffan med ett par filmer, iofs m tysk anknytning men inte så mycket att skriva hem om. Eller blogga ;) Valkyria m bl a Tom Cruise samt en repris av favoriten Good Bye Lenin.

      Radera


Tack för din kommentar, välkommen tillbaka för ditt svar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...